De 4 O’s die aan de basis liggen van een geslaagde samenwerking.
Green Passion stemt de aanpak af op de specifieke veranderfase waar de ondernemer zich bevindt. We hanteren vier fases.
In dit onderdeel doorgronden we de (toekomstige) klantvraag, zetten we de kansen en bedreigingen van de voedseltransitie scherp op een rij, bepalen we de positie van het huidige bedrijf en onderzoeken we persoonlijke motivaties. Ook hebben we aandacht voor de groepsdynamiek en betrekken we , in overleg, verschillende stakeholders bij de start van het ontwikkelproces.
Op grond van de uitkomsten van de oriƫntatiefase zetten we verschillende groeikansen naast elkaar. Op basis van duidelijke selectiecriteria maken we een definitieve keuze voor een ontwikkelscenario. Het businessplan dat wordt samengesteld bestaat uit concrete doelstellingen, organisatievormen, marketing- en verkoopaanpak en activiteitenplanning.
De integrale planning uit de ontwerpfase vormt de basis voor de uitvoering van operationele activiteiten. We hanteren een agile ontwikkelmethodiek waarmee we in korte periodes deelproducten opleveren en verkoopacties uitvoeren. Na trials met klanten verwerken we feedback voor doorontwikkeling en opvoering van verkoopactiviteiten.
Na de introductie van een product of uitvoering van marketing en sales activiteiten kan Green Passion nog begeleiding geven bij het verder opschalen van de dienstverlening met solide support processen, eventuele product uitbreidingen, verhogen van klanttevredenheid en het stimuleren van consumptie. We evalueren continu en passen de aanpak waar nodig aan na voortschrijdende inzichten.
Meer weten? Bekijk dan ook…